N E W Y O R K









                                           Central Park





                                               Chinatown



     Några timmar kvar tills de tänder granen vid Rockefeller Center



       Resultatet av den fantastiskt stora, vackra och hysteriska granen





                                       Times square

Ja, jag ska försöka förklara hur coolt det här är. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna uttrycka mig tillräckligt bra, för att få fram vilken sjukt häftig upplevelse det har varit att se New York! Man har gjort så mycket hela dagarna, varje dag, men man hinner endå inte med allt (såklart)! New York erbjuder allt! Nu ska jag försöka få med det jag har gjort, men jag måste försöka sammanfatta det här på ett så bra sätt som möjligt, för annars kommer det här inlägget aldrig ta slut. Jag kan ju börja med att nu i juletid så  är det hysteriska julskylltningar och julshopping som gäller. Jag kan inte räkna till hur många gallerior (dubbelt så stora som NK) och affärer jag gått förbi med fantastiska julskylltningar! NK kan slänga sig i väggen!

Och en utav alla händelser i NY så här års är ju såklart att tända granen vid Rockefeller Center! Dag 1 var jag där och kollade på den stora granen (som ännu inte var tänd). Och jag överdriver inte men det var säkert 1000 poliser där. Keep moving hörde man hela tiden. Och jag kan bara säga er att då hade jag ingen aning om att bl.a. Beoynce, Brittney Spears och The Jonas Brothers skulle gästa händelsen på kvällen! Men jag tittade i alla fall på tv:n på kvällen sen. Eh, ja det var ju över 100 000 personer där och tittade live, så även och jag hade gått dit (vi bodde ganska nära) så hade jag inte sätt ett skit! Men jag är i alla fall ''stolt'' över att jag var där på dagen!

När det gäller shopping så åkte vi till Soho som ligger downtown. Där kan du hitta både hippa, coola, design, billiga och dyra affärer. Jag handlade på de billiga och coola affärerna! Soho börjar mer och mer bli ''inne'' grejen att åka till för att shoppa liknande grejer, som du hittar på de dyra affärerna på Manhattan, för ett mycket billigare pris! Jag har lyckats hitta en del riktigt fina kläder och skor! (bilder kommer)

Times square är bland det coolaste jag sätt! Reklam skylltar med hysteriskt blinkande lamper, folk, trafik, stora reklam screener och ännu ännu ännu mer! Det går inte att förstå för än du ser det. (mer bilder kommer)

Det var riktigt roligt att se Chinatown och LittleItaly! Två helt olika kulturer som ligger i princip ''vägg i vägg'' med varandra. Det var verkligen som att helt plötsligt var du någonstans i Hong Kong när du kom in på Chinatowns gator.

Jag har gjort mycket mycket mer. Och det finns så mycket mer att berätta, men då skulle som sagt det här inlägget aldrig ta slut (+ att jag måste sova nu!).  Mer bilder kommer! Jag har tagit över 800 bilder (hehe). Jag hade tänkt lägga upp lite bilder i omgångar. Så för att avsluta det här så säger jag det igen, NEW YORK ERBJUDER ALLT!

Ställ gärna frågor, om ni undrar något om min resa!
Ha det gött och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Karin o Poppi

Ja, vad säger man... Jag är så avundsjuk att jag håller på att döööööööööööö!!! Så fort jag får möjlighet så vet jag var jag ska åka. Ehh, Natalie - 800 bilder??!!

2008-12-13 @ 14:42:06
Postat av: Anonym

Åh, jag är så jälva avis på dig nu... xD

Hoppas du hade det bra!

Och du, vi måste vara snart !

Kram <333

2008-12-14 @ 22:01:29
Postat av: elin

dit vill jag med! fuskigt :D haha

2008-12-15 @ 18:51:02
URL: http://fashionsea.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0