couldneedalittlehelpfrommyfriends





På senaste tiden har jag märkt att intresset för att fota andra saker än vad jag har för kläder, börjar förstoras. Det är verkligen kul att kunna utrycka sig med foto! Och det är något jag vill utveckla mer! Har därför länge tänkt på en systemkamera. Och då undrar jag om ni har några tips till mig? T.ex. vilket märke tycker ni bäst om? Är det något speciellt jag ska tänka på? Det skulle vara jätte kul om ni ville dela med er, om ni har någon erfarenhet av systemkameror!

Som sagt igår blev en sen kväll med film tittande och godis! Den sköna filmen Hairspray blev det! Idag har jag vaknat sent (för en gångs skull), och det har bara varit en slappar dag för min del. Sköööönt! Framåt kvällen var det ju menat att jag och C skulle testa konstisen i hummlan, men det blev inte så den här gången. Another time! Min kväll har bestått ut av tågresa, stjärnor på is och the beatles på högsta volym! Har fått låna första boxen av one three hill också! Så nu hade jag tänkt sommna till det, ha det gött!

Kommentarer
Postat av: popgai

nikon d40x och d60 är dom bästa i hela universum, hm :'''')

2008-11-23 @ 10:23:00
Postat av: ulrika

Jag kör på Canon! Bra med ett välkänt märke för om man vill "pimpa" den i framtiden med nya objektiv finns det mycket att köpa i andra hand osv.

Och så är de bra helt enkelt. Finns ju i många olika modeller som självklart blir bättre med prisklassen. Men å andra sidan finns det jättebra till bra pris som gått ur produktion men som fungerar jättebra om man inet ska "proffsfota"

2008-11-23 @ 19:05:16
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: Fotografen !

Det beror ju på vilken pris-klass den klart bästa (enligt mig) är Canon EOS 5D, men den kostar ju en del också, men annars så är Canon EOS 20D riktigt bra för en ganska billig peng :D

2008-11-23 @ 20:20:58
Postat av: amanda /mando

Jag har en Canon EOS 400D, jag är jättenöjd med den och det finns tillräckligt av allt man vill ha och behöver. När jag köpte den kostade den 6000. Den har säker gått ner LITE i pris. Men annars är Nikon D80 verkligen en otroligt bra kamera. Alltid väldigt klara/tydliga och "rena" bilder. Den är ju då lite dyrare, runt 14000 tror jag. Men det är värt pengarna pm man vill lägga så mycket.



Men ja, Canon EOS 400D är min första systemare och jag älskar den! <3

2008-11-23 @ 22:27:17
URL: http://mandooberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nikon D40 är jätte bra! :D

2008-11-24 @ 17:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0